Urząd Miejski w Barcinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej barcin.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 04.07.2017 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 18.12.2020 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Część dokumentów, zamieszczona jest w postaci nieprzeszukiwalnych plików .pdf (skan dokumentu). Przykładem takich informacji są: dokumenty pochodzące od podmiotów zewnętrznych, które zostały przekazane do publikacji wyłącznie w postaci papierowej, wymagającej przetworzenia do postaci elektronicznej (skany), petycje, informacje opublikowane przed dniem wejścia w życie wyżej wskazanej ustawy. W miarę możliwości będziemy dokładać starań by nowe dokumenty były dostępne cyfrowo. Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 30.03.2022 r.
Ośwaidczenie sporządzono na podstawie: samooceny
Oświadczenie zostało poddane przeglądowi: 27.03.2023 r.
Informacja lub link do informacji o sposobie dokonania oceny dostępności cyfrowej: https://achecker.achecks.ca/checker/index.php
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, prosimy o kontakt z urzędem pod adresem poczty elektronicznej sekretariat@barcin.pl Kontaktować można się także, przesyłając korespondencje w wersji papierowej na adres Urząd Miejski w Barcinie, ul. Artylerzystów 9, 88-190 Barcin, bądź dzwoniąc na numer telefonu +48 (52) 383 41 00. Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, oraz skargi na brak zapewnienia dostępności, należy składać na adres poczty elektronicznej sekretariat@barcin.pl bądź dzwoniąc na numer telefonu +48 (52) 383 41 00.
Osobą kontaktową jest Jarosław Drozdowski, promocja@barcin.pl, numer telefonu +48 (52) 383 41 51.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Barcinie jest w znacznym stopniu dostępny architektonicznie dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem wydzielono i oznakowano miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych, budynek posiada podjazd dla wózków inwalidzkich.
Potrzebę skorzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się należy zgłosić, co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, wysyłając wiadomość na adres e-mail: sekretariat@barcin.pl lub telefonicznie +48 52 383 41 00. Ponadto Urząd Miejski w Barcinie udostępnia następujące usługi wspierające komunikowanie się: 1. Informacje dot. działalności urzędu dostępne są na stronie www.bip.barcin.pl oraz www.barcin.pl 2. Osoba uprawniona może komunikować się za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@barcin.pl 3. Osoba uprawniona może komunikować się za pośrednictwem faksu: +48 52 383 41 43. 4.Osoba uprawniona może komunikować się za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP pod adresem: /4jqy80sc35/skrytka
Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C oraz WCAG2.1 w oparciu o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowanych treści.
Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej !go Gmina Barcin
Urząd Miejski w Barcinie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej !go Gmina Barcin.
- Data publikacji aplikacji mobilnej: 2022-03-29
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-05-30
Status pod względem zgodności z ustawą
Aplikacja mobilna jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. Zapewnienie dostępności niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Treści niedostępne
- Linki prowadzące do serwisów zewnętrznych – nie są podpisane tekstem alternatywnym.
- Pliki JPG, PNG nie posiadają tekstu alternatywnego.
- Pliki, które nie zostały wytworzone w Urzędzie Miejskim w Barcinie są wyłączone z dostępności.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2022-05-25
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2022-06-14
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Karol Kaśków.
E-mail: support@barcin.pl
Telefon: +48 (52) 383 41 00
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Organ nadzorujący: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, Adres: al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa, E-mail: biurorzecznika@brpo.gov.pl, Telefon: 800 676 676
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.