4 grudnia 2020 roku Gmina Barcin oraz Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe „WODBAR” Spółka z o. o. z siedzibą w Barcinie zawarły umowę na odbieranie i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Barcin. Umowę na 2021 rok o wartości 3.559.982,40 zł brutto podpisali Burmistrz Michał Pęziak oraz Prezes Zarządu i Dyrektor Spółki Henryk Popławski. Miesięczne wynagrodzenie wykonawcy będzie obliczane w oparciu o rzeczywiste ilości odebranych i zebranych odpadów oraz cen jednostkowych w zł/Mg określonych w ofercie.
Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych przygotowywane są dwa razy do roku za okres od stycznia do czerwca oraz od lipca go grudnia danego roku kalendarzowego.
Przedsiębiorca wyłoniony w przetargu dostarczy każdemu właścicielowi nieruchomości zamieszkałej przygotowany przez przedsiębiorstwo harmonogram odbioru odpadów komunalnych.
Harmonogramy wywozu odpadów zostały również umieszczone na niniejszej stronie internetowej.
Zgodnie z intencją ustawodawcy od dnia 6 września 2019 roku każdy z właścicieli nieruchomości ma obowiązek gromadzenia odpadów komunalnych w sposób selektywny. Niedopuszczalne jest gromadzenie odpadów w sposób nieselektywny.
Stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi podjęte uchwałą Rady Miejskiej w Barcinie od dnia 1 stycznia 2021 roku wynoszą 25,00 zł od osoby/miesięcznie za odpady gromadzone w sposób selektywny,
W przypadku gdy na nieruchomości odpady gromadzone będą w sposób nieselektywny zastosowana zostanie stawka podwyższona w wysokości 50,00 zł od osoby/miesięcznie.