30 sierpnia 2017 roku Gmina Barcin oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu zawarły umowę o udzielenie dotacji do kwoty 22.278,40 zł na dofinansowanie przedsięwzięcia pn. „Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Barcin”. Kwota dofinansowania przedsięwzięcia wynosi do 70% jego kosztów kwalifikowanych, lecz nie więcej niż 1000 zł za 1 Mg azbestu lub wyrobów zawierających azbest. Przewidywany całkowity koszt przedsięwzięcia określono na 31.826,30 zł. W wyniku realizacji zadania planowane jest osiągnięcie efektu rzeczowego i ekologicznego poprzez unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest o łącznej masie 73,920 Mg i łącznej ilości 4620 m2 z 19 posesji. Realizację przedmiotowego zadania zaplanowano od 21 czerwca do 31 października 2017 roku.
Przedsięwzięcie „Demontaż, transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Barcin” dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.